Login Parents' Info  Login Students' Info  Login Staff's Info    Login  Vacancies   Login  Calendar   Login  Tenders
 

 

 

Welcome to the Greek Department

Greek Department Vision
Our vision is to develop and promote the creative and critical abilities of students through the teaching of Greek to both native and non-native speakers.



Departmental Aims and Ethos
We seek to promote internationalization and to develop academic and human excellence in an environment, which prizes mutual respect, critical autonomy, integrity and trust.


Aims for Students
Our department aims to:
  • Prepare students for public examinations by equipping them with the skills and knowledge necessary for success.
  • Enhance communication skills in Greek, both spoken and written.
  • Cultivate independent inquiry by teaching students to analyze and evaluate information, consider diverse perspectives, and support conclusions with sound reasoning and evidence.
  • Encourage creative thinking by guiding students to generate ideas, ask questions, consider alternative viewpoints, and adapt as circumstances change.
  • Promote reflective learning by helping students assess their strengths and areas for improvement, set achievable goals, monitor their progress, and seek feedback to further their growth.
  • Foster teamwork by building students’ confidence in working collaboratively, adapting to different contexts, and taking responsibility for their contributions.
  • Develop an appreciation of Greek Civilization, culture, and values, encouraging a deep understanding of Greek heritage.
  • Raise awareness of relevant issues concerning Cyprus, Greece, and global events.

 
Curriculum
 
Year 1
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 9
 
Α. ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (2 περίοδοι μέχρι τον Μάρτη και 4 περίοδοι μέχρι το τέλος της χρονιάς)
Βιβλίο:  Ο λόγος ανάγκη της ψυχής (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ΥΑΠ)     
 
B. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ (2 περίοδοι)
ΒιβλίαΝεοελληνική Γλώσσα Αʹ Γυμνασίου (ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
             Νεοελληνική Γλώσσα - Τετράδιο Εργασιών Α΄ Γυμνασίου (ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
                       
Γ. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (3 περίοδοι)
ΒιβλίοΟμήρου Οδύσσεια, μετάφραση Δ.Ν. Μαρωνίτη (ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
 
Δ. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (2 περίοδοι – μέχρι τον Μάρτη)
  1. Το καπλάνι της βιτρίνας, Άλκη Ζέη
Η διδασκαλία του πιο πάνω λογοτεχνικού βιβλίου θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτη και θα εξεταστεί με PBL (ομαδική εργασία).
 
 
Year 2
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 10
Α. ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (4 περίοδοι)
ΒιβλίαΟ Λόγος Ανάγκη της Ψυχής (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ΥΑΠ)
 
Β. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ (4 περίοδοι)
Βιβλίο: Νεοελληνική Γλώσσα Βʹ Γυμνασίου (ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
             Νεοελληνική Γλώσσα - Τετράδιο Εργασιών Β΄ Γυμνασίου (ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»)
                         
Γ. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (2 περίοδοι)
ΒιβλίοΟΜΗΡΟΥ ΙΛΙΑΔΑ (αποσπάσματα) – Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, εκδ. Διόφαντος
 
Year 3
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 12
 
Α. ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (5 περίοδοι)
ΒιβλίοΟ Λόγος Ανάγκη της Ψυχής (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, ΥΑΠ)
 
Β. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Παραγωγή επικοινωνιακού λόγου (5 περίοδοι)
     ΒιβλίοΝεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου (ΟΕΔΒ)
 
Γ. ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 
Το αγόρι στο θεωρείο, Αγγελική Δαρλάση
και Εισαγωγή στα ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (2 περίοδοι) 
 
Year 4
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 8 περίοδοι
 
  1. IGCSE GREEK (first language):
       Paper 1: Reading, Summary and Grammar (4 περίοδοι)
Booklet: Greek Department Booklet, IGCSE
Περιγραφή εξέτασης:
International GCSE in Greek (First Language).
•   The grading system of the exam is 9–1.
•   The Pearson Edexcel International GCSE in Greek (First Language) consists of two externally-examined papers: Paper 1, 4GK1/1: Reading, Summary and Grammar, 60% of the qualification, Paper 2, 4GK1/2: Writing, 40% of the qualification
 
The IGCSE exam assesses reading and grammar skills across a selection of the following topic areas: 
Α. Youth matters, B. Sports and Leisure, C. Media, D. Travel and Tourism, E. Education, F. Culture, G. Health H. Business, work and employment, I. Environment, J. Health, K. Technology.
 
  1. i.  Εισαγωγή στην ύλη του GREEK A Level: Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, Ποιήματα (2 περίοδοι)
ii. IGCSE GREEK (first language) Paper 2: Writing (2 περίοδοι)      
Εγχειρίδια:
i. 1. Κ. Π. Καβάφης, Τα ποιήματα, επιμ. Γ. Π. Σαββίδης, εκδ. Ίκαρος
i. 2 Booklet: Κ. Π. Καβάφης
ii. Greek Department Booklet, IGCSE
 
Year 5 
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 9 
Προετοιμασία για την εξέταση A Level Modern Greek, η οποία δίνεται στο τέλος του Υ6 
 
Α.  Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, Τα Ποιήματα (4 περίοδοι) 
     ΒΙΒΛΙΟ: Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, Τα Ποιήματα  
Ι. Σύντομη επανάληψη της ύλης της 4ης τάξης  
ΙΙ. Διδασκαλία των εξής ποιημάτων: 
  1. «Απολείπειν ο θεός Αντώνιον»  
  1. «Αλεξανδρινοί  Βασιλείς»  
  1. «Καισαρίων»  
  1. «Η αρχή των»  
  1. «Εν Σπάρτη»  
  1. «Ιγνατίου Τάφος»  
  1. «Ο Ιουλιανός εν Νικομηδεία»  
  1. «Η αρρώστια του Κλείτου»  
  1. «Ένας γέρος»  
  1. «Απ’ τες εννιά»  
  1. «Ο ήλιος του απογεύματος» 
 
Β.  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ (4 περίοδοι, μέχρι τον Φλεβάρη) 
     Μανούσου Μανουσάκη, Ουζερί Τσιτσάνης (2015) 
 
Γ.  ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ (1 περίοδος μέχρι τον Φλεβάρη) 
Οι μαθητές/τριες εξασκούνται στη μετάφραση από τα Αγγλικά στα Ελληνικά και αντίστροφα και στην κατανόηση κειμένων, στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την εξέταση.  
 
Δ. RESEARCH TASK (4 περίοδοι, από τον Φλεβάρη μέχρι το τέλος της χρονιάς) 
 
Year 6 
Σύνολο διδακτικών περιόδων ανά δύο εβδομάδες: 4 
Η διδασκαλία στηρίζεται κυρίως στην επανάληψη της ύλης, η οποία έχει διδαχθεί στην 4η και 5η τάξη με έμφαση στην παραγωγή γραπτού λόγου.  
Συγκεκριμένα, η επανάληψη καλύπτει τα ακόλουθα αντικείμενα: 
 
Α. RESEARCH TASK, Πρόσφυγες στην Ελλάδα 
Οι μαθητές/τριες αναμένεται να ετοιμάσουν προσωπικό ερευνητικό φάκελο, διεξάγοντας ανεξάρτητη έρευνα για τις θεματικές:  
  1. Πρόσφυγες στην Ελλάδα από το 2015 και μετά 
  1. Η ένταξη των προσφύγων στην ελληνική κοινωνία 
  1. Το έργο των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) 

 
Β. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Π. ΚΑΒΑΦΗΣ, Τα Ποιήματα  
 
Ι. Διδασκαλία ποιήματος/ποιημάτων που δεν καλύφθηκαν στην 4η και 5η Τάξη.  
 
ΙΙ. Σύντομη επανάληψη της ύλης 4ης και 5ης Τάξης.   
 
Γ. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, Μανούσου Μανουσάκη, «Ουζερί Τσιτσάνης» (2015) 
Προβολή και μελέτη της ταινίας, ώστε οι μαθητές/τριες να μπορούν να αναγνωρίζουν και να αναλύουν το ιστορικό–πολιτικό–κοινωνικό υπόβαθρο, τους χαρακτήρες, τις ανθρώπινες σχέσεις και άξονες όπως ρεαλισμός, δραματικότητα, μουσική, τεχνικές σκηνοθεσίας κ.α..  
 
Δ. ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ  
Απόδοση κειμένων από τα Ελληνικά στα Αγγλικά και αντίστροφα.  
Τεχνικές απάντησης σε ερωτήσεις κατανόησης κειμένων.  
 
Ε. LISTENING  
Προετοιμασία για την αντίστοιχη εξέταση του A Level (Paper 3).  

.
Follow on Social Media